Wednesday, May 23, 2012

Bekerja kejap pun jadilah!!!




Assalammualaikum W.B.T

Actually dah lame sangat2 tak update blog ...Hows everyone ?Sihat?Sekarang sudahpun masuk Bulan REJAB.Lagi beberapa Bulan lagi ..Ramadhan Al-Mubarak akan menjelma.dan tatkala Ramadan jugak..suami pergi berjuang di Olimpik London.Yang lagi sentap..akak x pegi LONDON!!!sentap tak?sentap tak?

"Kenapa tak pegi TYA?Kalau i jadi you mesti i pergi,,,sekali seumur hidup?"anonymous

My answer is simple " Suami i x bagi pergi..dia suruh tengok kat Rumah sahaja..,ok memang la sedih kan tapi bila fikirkan Ramadhan yang mulia tatklaa itu elok la ,isteri mithali duduk aja di rumah sambil mendoakan kejayaan suaminya kelak.Pun begitu..Dutchlady sponser Mak mertua,dan Kjaan Tganu sponser Bapak mertua ku..at least his parents are there to cheer for him ..*Mood Sentap* "

Ok ..takpelah janji Suamiku dapat membuat yang terbaik untuk Malaysia.Sama-sama kite doakan.Sedih tak dapat pergi usah diulang..Tambah hasil jualan Tshirt amat mengalakkan tambahan pula,pengdesign tak pergi LONDON..oh sentap kali kedua... huhuhuhu....

Anyway,just to share with you guys that saya udah bekerja at Melbourne!!!But just for temporary ..Alhamdulillah,at least ada jugak experience yang boleh disisip-sisipkan di dalam Resume kelak.
Firm yang berjaya mengambil saya, terletak di tengah-tengah bandar Melbourne.Bangun pagi ,mandi dengan keadaan yang sungguh sejuk,tunggu train,jalan pergi building mendewasakan saya!Mendewasakan sangat!Sebab dah lama x jalan2 kan...jadi faham-faham lah...



Saya amat berterima kasih kepada Bos saya,yang mahu mengambil fresh graduate seperti saya ini..pun begitu,Bos telahpun awal-awal bilang kepada saya bahawa company ini kecik dan tiada pengambilan pekerja baru ..Jadi mereka ambil saya pun sebab nak bagi saya pengalaman bekerja sebagai Arkidek.



1st day terasa amat bodoh sekali,sebab setelah sekian lama saya sudah lama tidak membuat kerja-kerja di hadapan komputer dan mengunakan segala software2 Arkidek..terasa sangat "LAME".Jadi untuk pencarian kerja yang seterusnya saya harus refresh my knowledge 1st.

Apa yg saya amati bekerja dengan org2 Aussie ni,mereka ni sungguh baik hati.Memandangkan saya merupakan fresh graduate jadi tanpa segan silu,mereka megajar from A to Z kepada saya.Bos jugak,sentiasa melawati meja saya..untuk make sure sama-ada saya betul-betul faham atau tidak dengan kerja yang diberi.Honestly said,saya x pernah jumpa Bos sebaik ini..setiap kali kerja cakap "Good" "Very Good" "Awesome" ..agak2 kalau kat tempat lain jmpa fresh graduate yang know nothing ni mesti dah lame kene maki .....

Hakikatnya,peluang pekerjaan di Australia ini sungguh sukar..unless dari University dah kerja as part time.Jadi saya bersyukur kehadrat Ilahi kerana telah mengizinkan saya untuk bekerja di Arkitek Firm di Melbourne.Walaupun sekejap,tetapi pengalaman yang indah itu akan saya ingati dan akan saya masukkan kedalam resume terkini ..*Sigh*


Bos berkata supaya ,bersabar kerana peluang itu pasti ada.Jangan mudah mengalah.Terima Kasih Bos!

Memandangkan sekarang musim Olimpik,saya dan suami agak kerap pulang ke Malaysia kerana suami mempunyai urusan-urusan penting.Jadi di sebabkan jadual kami yang agak tak menentu.Saya putuskan untuk mula mencari kerja semula apabila habis Olimpik kelak.Buat masa ini,saya kembali seperti biasa as a HOUSEWIFE !

"Pekerjaan yang paling banyak mendapat pahala bagi perempuan adalah menjadi suri rumah.Pahalanya melebihi segala pekerjaan lain diatas dunia "Ustaz Azhar Idrus,


Loves,
TyaBoo

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...